Návšteva Európskeho parlamentu a Paláca Európy v Štrasburgu

43x
23. Máj 2016

Obchodná akadémia na exkurzii v Štrasburgu

Spoločne zapózovali pred objektívom fotoaparátu

Na pozvanie  poslanca Európskeho parlamentu Borisa Zalu sa žiaci našej školy v dňoch 10. – 13. mája 2016 zúčastnili 4-dňového výletu v Štrasburgu.

Čo všetko sme tam zažili?  Pred príchodom do Štrasburgu sme sa ubytovali v mestečku Erstein.  Ráno sme nastúpili do autobusu, ktorý nás odviezol do centra Štrasburgu, kde sme sa mohli pokochať rôznymi pamiatkami ako napr. katedrálou Notre Dame, odkiaľ máme množstvo pekných fotografií. Mestom nás sprevádzala vedúca kancelárie poslanca, pani Lýdia Miartus, ktorá nám porozprávala o histórii mesta a spolu s ňou sme absolvovali prehliadku mesta z výletnej lode. Po skončení plavby nás čakal slávnostný obed v historickej reštaurácii Au Gutenberg, kde sme ochutnali typické francúzske jedlá. Po výbornom obede sme sa poprechádzali historickými uličkami Štrasburgu a nakúpili rôzne suveníry.

nove bok.jpgPopoludní nás autobus zaviezol do sľúbeného Európskeho parlamentu, na ktorý sme sa veľmi tešili. Po dôslednej kontrole sme sa dostali do budovy, kde nám asistent poslanca urobil krátku prezentáciu o parlamente. S poslancom Borisom  Zalom a poslankyňou Monikou Smolkovou sme diskutovali o rôznych témach týkajúcich sa EÚ a odovzdali sme im upomienkové predmety.

Mimochodom pani Smolková nám povedala, že máme veľkú šancu dostať sa do Európskeho parlamentu, pretože ona sama je absolventkou Obchodnej akadémie – v tom čase strednej ekonomickej školy.

Následne sme s našou sprievodkyňou navštívili rokovaciu sálu Európskeho parlamentu, kde sme mohli naživo sledovať dianie a vypočuť si, čo problematiku, ktorú práve riešili poslanci EÚ. Konkrétne sa v parlamente riešila problematiku utečencov a Turecka.

V rokovacej sále aj na kreslách pre hostí sú slúchadlá, kde si môžete vypočuť tlmočený preklad jednotlivých príspevkov poslancov. Všetky príspevky sú simultánne tlmočené do 24 jazykov.
Po celodennom programe sme sa večer o 21. hodine dostali naspäť do hotela, kde nás už čakala chutná večera.

Ďalší deň sme absolvovali návštevu  Paláca Európy, kde nás sprevádzala anglická sprievodkyňa, od ktorej sme si vypočuli krátku prednášku a pozreli film o Rade Európy.  Hlavným cieľom Rady Európy je ochrana ľudských práv a posilňovanie pluralitnej demokracie, harmonizácia práva európskych krajín, hľadanie riešenia problémov typu xenofóbia, menšiny, ochrana životného prostredia a podobne, v súčasnosti má 47 členov.

Na pôde Rady Európy sme navštívili plenárnu miestnosť. Po tejto exkurzií sme sa  presunuli do centra mesta a naobedovali  v reštaurácii L′Ancienne Douanne a poslednýkrát sa poprechádzali po meste a nakúpili darčeky.  Potom nás už čakala dlhá cesta domov. Za všetkých žiakov našej školy, ktorí sa tohto výletu spolu s našimi dvoma učiteľkami  Martičekovou a  Feciskaninovou zúčastnili môžem povedať, že sa nám tento výlet veľmi páčil, osvojili sme si nové vedomosti, ktoré určite využijeme na našich odborných predmetoch, vyskúšali sme si našu znalosť cudzích jazykov a zažili krásu zahraničných miest.

Na záver by som chcela  ešte raz poďakovať poslancovi Borisovi Zalovi, spolu s vedúcou jeho kancelárie za pozvanie a zorganizovanie tohto výletu a pani riaditeľke Irene Haleckej, že nám umožnila tento výlet absolvovať.